Cieszy fakt, że nie tylko wśród młodych konsumentów wzrasta świadomość i coraz popularniejsze stają się soki NFC (not from concentrate), czyli takie niczym niezagęszczone. Popularność produktu może wynikać ze wzrostu świadomości oraz mody na zdrowy tryb życia i zrównoważone odżywianie. Jest to dobry objaw, gdyż sok NFC jest w pełni ekologiczny, zdrowy i zgodny ze stylem slow food.
Na czym polega magia soków NFC?
Warto zwrócić uwagę, że soki NFC wchodzą w skład produktów premium, skierowanych do świadomych i wymagających konsumentów, którzy przywiązują wagę do właściwości odżywczych i doceniają ich walory sensoryczne. Dodatkowo o popularności marki soków NFC świadczy fakt, że pomimo swojej wyższej ceny, konsumenci chętnie po nie sięgają.
Zalety soków tłoczonych
Coraz większa świadomość konsumentów przekłada się sprzedaż tłoczonych soków, dlatego sok NFC jest pożądanym produktem, którego funkcjonalność na rynku wzrasta. Soki te stanowią 100% naturalnych składników, dlatego pozbawione są koncentratów, koncentratu, wody i cukru. Marki soków NFC prześcigają się w najlepszej jakości owocach i warzywach, które wykorzystują do produkcji swoich soków. Dlatego soki tłoczone są pyszne, naturalnie mętne i pasteryzowane w niskich temperaturach.
Soki NFC – olbrzymi potencjał sprzedażowy
Zdaniem ekspertów rynek soków NFC jest stosunkowo nowy i prężnie się rozwija. Produkt cieszy się coraz większą popularnością i trudno nie zauważyć potencjału, który drzemie w sektorze sprzedaży, głównie dlatego, że klienci kupujący produkt są to świadome, nastawione na jakość oraz różnorodność doznań smakowych osoby. Sprzedaż detaliczna soków i napojów owocowych w naszym kraju to największa zaraz po napojach gazowanych kategoria napojów bezalkoholowych w Polsce. Specjaliści w tym zakresie szacują, że w najbliższych czterech latach wzrośnie średnio 1,5 procent rocznie, co w 2020 roku ma osiągnąć wartość sprzedażową na poziomie 6,5 mld złotych.