Podatki są jednym z dwóch pewników teraźniejszości. Pojawiły się w pewnym momencie rozwoju cywilizacyjno-gospodarczego. W czasach zależności rodowych nie były jeszcze znane. Stworzył je system podległości mieszkańców lokalnym władcom.
Powszechność stosowania
Podatek to uniwersalne pojęcie, które na kolejnych poziomach znaczeniowych rozgałęzia się i dotyczy różnych grup ludności. Dziś chcemy przybliżyć rozliczanie podatków marynarzy.
Do kogo w razie wątpliwości
Wszelkie wątpliwości w sferze podatków może rozwiać radca prawny Natalia Zielmachowicz. Kancelaria radcowska poprowadzi rozliczenie podatkowe rodzin marynarzy i samego zainteresowanego. Z całą odpowiedzialnością polecamy – radcaprawny-trojmiasto.pl/podatki-marynarskie/
Jak to jest między fiskusem a marynarzami
Marynarze jak każda grupa zawodowa muszą płacić podatki. Skłania do tego interpretacja instytucji polskiego rezydenta podatkowego. Osoba fizyczna musi spełniać jeden z dwóch warunków zapisanych w prawie. Podatek za pracę marynarzy płaci ten, kto posiada na terytorium kraju ośrodek swych interesów życiowych lub przebywa na terytorium minimum przez 183 dni w rozrachunku rocznym.
Konwencja MLI
Ludzie morza płacą podatki marynarskie od 2019 roku zgodnie z postanowieniami podpisanymi przez grono państw, które chciały uregulować kwestie podatkowe obywateli pracujących za granicą, aby mogli uniknąć podwójnego opodatkowania.
Jest drugi aspekt i znaczenie podpisanego porozumienia. Konwencja rozróżnia pracowników będących osobami fizycznymi i ponadnarodowe korporacje. Korporacje są na cenzurowanym, podczas gdy pracownicy najemni mogą korzystać z łagodniejszego traktowania. Marynarze zarobkujący za granicą mają prawo do skorzystania z ulgi abolicyjnej pozwalającej płacić podatek w jednym miejscu.
Szczegóły konwencji MLI
Chcąc scharakteryzować podatki dla marynarzy musimy odnieść się do zapisów konwencji, która głosi, że faktyczna substancja fiskalna dla pracownika najemnego, pracującego na pokładzie statku morskiego, znajduje się w miejscu rzeczywistego zarządu firmy użytkującej statek, a nie armatora jednostki pływającej.