Udar serca i jego przyczyny

Utrzymanie dobrej kondycji fizycznej i zgrabnej sylwetki zależy do wielu czynników. Prawidłowa dieta zapobiega powstawaniu otyłości. Zajęcia ruchowe poprawiają samopoczucie i zwiększają sprawność przy wykonywaniu różnych czynności.

Ćwiczenia fizyczne powinny być prowadzone regularnie i systematycznie. Można je wykonywać w domu albo na świeżym powietrzu podczas porannej przebieżki. Do wzmacniania mięśni ramion, pozbycia się nadmiernego tłuszczu z brzucha i na trening nóg siłownia jest najlepszym miejscem.
Znajdują się tam odpowiednie przyrządy, za pomocą których można rozwijać poszczególne grupy mięśniowe. Podstawowym urządzeniem do ćwiczenia nóg jest ruchoma ścieżka – przesuwająca się płaszczyzna umożliwia swobodny chód, marsz, albo bieg w dowolnym tempie. Ręce opieramy na nieruchomych wspornikach, na ramie których znajduje się elektroniczny ekranik wyświetlający czas i tempo ćwiczeń oraz inne wskaźniki. Szybkość przesuwania się taśmy jest regulowana, każdy może wybrać prędkość odpowiednią do potrzeb i aktualnej kondycji. Taka ścieżka służy do ogólnej poprawy samopoczucia i rozgrzewki przed bardziej forsownymi ćwiczeniami. Na trening nóg siłownia posiada też wiele innych urządzeń. Najbardziej uniwersalny jest rower stacjonarny. Wyposażony jest w siodełko albo fotelik z oparciem, uchwyty na ręce, oraz obrotowe pedały. Siłę nacisku podczas kręcenia pedałami możemy regulować dowolnie – od całkiem luźnego, aż po taki, który wymaga dużo więcej wysiłku. Rower stacjonarny wspomaga rozwój mięśni ud, podudzi, łydek oraz śródstopia. Jest też bardzo przydatny do utrzymywania w dobrym stanie stawów biodrowych i kolanowych. Służy też do rehabilitacji po urazach albo operacjach ortopedycznych.
Na bardziej wysiłkowy trening nóg siłownia przeznacza takie urządzenia, w których głównym elementem są dźwignie wciskane z dużą siłą lub ciężarki unoszone stopami do góry. Dobre efekty daje też wypychanie ciężarów na suwnicy.
Dla osób przychodzących na ćwiczenia ogólnorozwojowe, rzeźbienie sylwetki albo trening nóg siłownia oferuje fachową pomoc w opracowaniu planu treningowego. Musi on być kompleksowy i uwzględniać indywidualne warunki budowy i kondycji osoby ćwiczącej. Początkowo są to zajęcia ogólnorozwojowe, łatwe i lekkie. Kolejne etapy planu przewidują coraz większy wysiłek i dłuższy czas ćwiczeń.
Nie wszystkie wykonywane są z użyciem przyrządów. Trener wskaże ćwiczenia na wzmacnianie nóg, które możemy wykonywać również w domu. W pozycji leżącej będzie to naprzemienne uginanie nóg, wymachy nóg – pionowo lub na boki, podnoszenie nóg wyprostowanych lub ugiętych albo „rowerek” w powietrzu. Na stojąco robi się wspięcia na palce, przysiady, wchodzenie na podwyższenie. Najtrudniejsze jest zrobienie wspięcia na palce stóp z przysiadu, ale przynosi dobre efekty.
Zwiększanie siły mięśni nóg jest szczególnie ważne dla sportowców takich dyscyplin jak biegi i skoki narciarskie, hokej, jazda figurowa na lodzie, biegi lekkoatletyczne, podnoszenie ciężarów. W boksie wynik walki w dużym stopniu zależy od odpowiedniej pracy nóg. Dla tych sportowców robiących trening nóg siłownia jest miejscem, w którym bywają codziennie, nawet po kilka godzin. Rozpoczynają od rozgrzewki, aby następnie przejść do bardziej wysiłkowych zadań. Ćwiczenia na macie wykonują bez obciążenia albo wspomagają się ciężarkami, czy sztangielkami. Przysiady z obciążeniem kształtują mięśnie ud a wspięcia na palce stóp rozwijają łydki.
Narciarze korzystają z urządzenia symulującego ruchy zjazdowe. Są w nich pedały poruszające się w płaszczyźnie poziomej i pionowej oraz drążki przypominjące kijki narciarskie. Taka zaprawa w okresie letnim doskonale przygotowuje do zimowego sezonu narciarskiego. W zimie cykliści trenują na rowerach stacjonarnych. Nie zawsze przecież zimowa, czy jesienna aura pozwala na jazdę w terenie. Rower stacjonarny jest więc dla nich niezastąpiony. Korzystają z niego również miłośnicy kolarstwa amatorskiego i wszyscy, którzy chcą poprawić swoją ogólną kondycję.
Tancerzy i akrobatów, dla których niezbędny jest trening nóg siłownia gości równie często. Podziwiając spektakle baletowe, nie zdajemy sobie często sprawy z tego, że oprócz pracy na próbach, tancerze wkładają wiele wysiłku w codzienne ćwiczenia sprawnościowe. Dzięki dobrze rozwiniętym mięśniom nóg ich taniec urzeka lekkością.
Szczególnego przygotowania wymaga zawód akrobatów. Ich ciała muszą być sprawne i sprężyste. Oglądając popisy akrobatów zauważamy, że najlepiej zbudowani są podstawą wykonanej przez całą grupę piramidy. Siła ich nóg musi udźwignąć wszystkich znajdujących się powyżej. Muszą nie tylko wytrzymać ten ciężar ale też zachować równowagę i stabilność przez dłuższy czas, aby piramida nie runęła. To wielka sztuka. Tacy artyści narażeni są na urazy i kontuzje. Starają się więc wytrwale trenować, żeby ograniczyć to niebezpieczeństwo i utrzymać dobrą formę przez długie lata.
Większość młodych dziewczyn marzy o karierze modelki. Warunkiem uprawiania z powodzeniem tego zawodu jest posiadanie nienagannej sylwetki i zgrabnych nóg. Efekt ten mogą osiągnąć przez odpowiednie ćwiczenia i trening nóg siłownia przygotuje dla nich specjalny program.
Ćwiczenia będą ukierunkowane na wyrzeźbienie łydek, ud i pośladków.
Oprócz tego, wprowadzone zostaną zajęcia poprawiające kondycję, która jest bardzo potrzebna do częstych spacerów po wybiegach.

Ćwiczenia ogólnorozwojowe na siłowni potrzebne są właściwie każdemu z nas. Zazwyczaj prowadzimy tryb życia pozbawiony ruchu i wysiłku fizycznego. Wielogodzinne przesiadywanie w biurze, albo wszelka praca umysłowa przy komputerze, w znacznym stopniu ogranicza naszą aktywność ruchową. Nie każdy ma odpowiednią motywację i samodyscyplinę, żeby regularnie ćwiczyć w domu. Warto więc odwiedzić najbliższą siłownię i dowiedzieć się jakie oferuje ona możliwości. Propozycje na ćwiczenia kondycyjne czy trening nóg siłownia na pewno przedstawi atrakcyjnie i kusząco. Pozostanie więc tylko podjąć decyzję i wprowadzić ją w życie, a efekty będą naprawdę znakomite.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *