Niskie ciśnienie krwi - objawy, przyczyny, leczenie

Rozpoczynasz właśnie swoją przygodę z ćwiczeniem na siłowni i zupełnie nie masz pojęcia co z czym się je? Nie przejmuj się. Każdy kiedyś jest nowicjuszem i nie ma w tym nic złego. Najważniejsze jest to, aby zacząć i w swoich działaniach nie poprzestać zbyt szybko. Ciężka praca zawsze popłaca na końcu! Jednak już po niedługim czasie możesz zacząć zauważać pierwsze rezultaty. Nic tak Cię nie zmotywuje do ćwiczeń jak poprawa samopoczucia i chociażby małe efekty.
Pamiętaj, że rozpoczynając przygodę z treningami na siłowni musisz uzbroić się w cierpliwość. Nie stawiaj sobie nierealistycznych celów! Jesteś osobą ambitną ale w ten sposób wcale się nie zmotywujesz. Postanawiając sobie, że podczas pierwszego miesiąca przez sześć dni w tygodniu będziesz na siłowni i zrzucisz nie mniej niż piętnaście kilogramów z góry skazujesz się na zawód i wyrzuty sumienia.
Okaż sobie trochę wyrozumiałości. Razem z dyscypliną stworzy ona nierozerwalną mieszankę z której powstanie zdrowy nawyk.
Bardzo ważne jest aby do każdego treningu właściwie się przygotować. Pakując swoją torbę pamiętaj aby zabrać ze sobą butelkę wody. Właściwe nawodnienie to podstawa zarówno przed treningiem, w trakcie oraz po. Kolejnym niezastąpionym atrybutem sportowca są dobrze dopasowane, wygodne buty. Dzięki nim bieganie na bieżni czy orbitreku stanie się czystą przyjemnością. Nie ma nic gorszego niż śliskie i źle przystosowane obuwie na siłowni.
Nie zapomnij także o ręczniku, który przyda Ci się nie tylko aby ocierać pot z czoła ale też zgodnie z regulaminem siłowni będzie stanowić okrycie dla sprzętów, których będziesz akurat używać. Rozkładanie ręczników na oparciach maszyn do treningu siłowego jest higieniczne i w wielu siłowniach wymagane.
Tak jak wcześniej sobie powiedzieliśmy, nic nie liczy się podczas treningu tak jak Twoje dobre samopoczucie. Dlatego właśnie tak ważnym wyborem będzie dobrze dopasowany do Ciebie strój. Jeżeli nie czujesz się pewnie w obcisłym, elastycznym komplecie nie ma w tym nic złego. Możesz ćwiczyć w czymkolwiek Ci się podoba. Dresy w połączeniu z luźną koszulką lub bluzą sprawdzą się doskonale. Weź pod uwagę fakt, że dopiero zaczynasz i nie obrzucaj się w lustrze krytycznym spojrzeniem. Nie przyniesie to nic dobrego a zepsuje Ci humor. Nie czuj, że rządzi Tobą desperacja. Obsesyjna potrzeba zmiany wyglądu utrzyma Cię w tym stanie na zawsze, ponieważ pod wpływem narastającej frustracji będziesz za każdym razem porzucać starania.
Skoro już wiesz, z jakim sprzętem i nastawieniem udać się do klubu, zastanawiasz się pewnie jak po kolei wygląda taka pierwsza wizyta.
Po tym jak przekroczysz próg siłowni i skierujesz swoje kroki do szatni od razu w oczu rzucą Ci się pochłonięci pracą stali bywalcy. Możesz do woli czerpać od nich inspiracje jednak nigdy nie wolno Ci się z nimi porównywać. Dlaczego? To bardzo proste. Ponownie dopadnie Cię duszące uczucie desperacji. Pamiętaj, że Ci ludzie od dłuższego czasu pracowali nad swoimi sylwetkami i teraz zbierają plony tych starań. Ciebie czeka dokładnie taka sama droga której szczyt usiany jest różami.
Kiedy już w szatni przebierzesz się w swój strój i zmienisz obuwie, możesz pełną parą ruszyć i podnosić ciężary, prawda? Otóż wcale nie! Czeka na Ciebie jeszcze jeden bardzo ważny krok, którego nie możesz pominąć! cóż to takiego? Oczywiście- rozgrzewka Przed treningiem na siłowni musisz dobrze rozbudzić swoje mięśnie i ścięgna. Dzięki temu unikniesz potencjalnych niebezpiecznych urazów. Aby się zabrać do rozgrzewki wybierz się do części siłowni przeznaczonej do swobodnego treningu na matach. Znajdziesz tam dla siebie wolną przestrzeń na której z łatwością rozgrzejesz całe ciało. Przystępując do rozgrzewki zacznij od krótkiego sprintu w miejscu. W ten sposób rozruszasz zarówno nogi, mięśnie brzucha i ramiona. Następnie okrężnymi ruchami postaraj się rozgrzać stawy. Kilka skoków, klaśnięć i wymachów dobrze przygotuje Cię do treningu. Jeżeli wyruszając na salę czujesz się niepewnie i nie bardzo wiesz jak posługiwać się oferowanymi przez siłownię sprzętami śmiało możesz poprosić o pomoc trenera. Zazwyczaj kręcą się oni po sali i możesz ich łatwo rozpoznać po opisanych koszulkach. Jeżeli nie widzisz nikogo takiego w klubie możesz zapytać się o radę w recepcji. Lekcja wprowadzająca z profesjonalnym trenerem będzie dla Ciebie bardzo pomocna w procesie zaprzyjaźniania się z siłownią. Dzięki jego wiedzy i praktycznym radom poznasz zastosowanie wszystkich znajdujących się w wyposażeniu klubu maszyn i sprzętów. Podczas takich zajęć trener wyjaśni Ci też, jak należy wykonywać poszczególne ćwiczenia aby były bezpieczne i maksymalnie efektywne. Podczas rozmowy nie obawiaj się zarzucić go dużą ilością pytań. Trener jest na nie doskonale przygotowany i z chęcią pomoże Ci swoją radą. Staraj się jak najuważniej słuchać i zapamiętywać. Dobrze przyswojona wiedza zaprocentuje w przyszłości oraz uchroni Cię przed nabawieniem się kontuzji.
Kiedy już więc potrafisz odnaleźć się na siłowni oraz wykorzystać dostępne maszyny możesz wesoło zabrać się do pracy. Ćwiczenia potrafią być naprawdę fenomenalną zabawą. Namów przyjaciół aby również rozpoczęli swoją przygodę z aktywnością fizyczną i razem wybierajcie się na treningi. Dzięki temu siłownia skojarzy wam się nie tylko z potem i dużą ilością powtarzanych ćwiczeń ale przede wszystkim z wyśmienitą zabawą. Stawiajcie sobie cele i motywujcie się nawzajem przy ich osiąganiu. Każdy trening jest okazją aby dać z siebie jeszcze odrobinę więcej. Systematyczna praca szybko się opłaci. Zanim się obejrzysz zarówno Ty jak i Twoi przyjaciele będziecie cieszyć się szczupłymi i zdrowymi sylwetkami. Wzajemna motywacja może okazać się dla was kluczową siłą dzięki której pokonacie ten najtrudniejszy okres kiedy ciało szybko się męczy a oczy nie zauważają jeszcze żadnych wizualnych rezultatów. Nie poddawajcie się jednak i trzymajcie w głowie obraz efektów końcowych, które chcecie osiągnąć. W ten sposób wasza motywacja będzie stale wysoka i doda wam sił w codziennych staraniach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here