27 tydzień ciąży

Początek nowego roku oznacza dla wielu ludzi tworzenie listy postanowień noworocznych. Wśród wypisanych na kartce celów zazwyczaj na jednym z wysokich miejsc jest oczywiście oświadczenie „schudnę”. Bardzo rzadko cel ten planujemy skrupulatnie, raczej trzymamy się tego jednego wyrazu mając nadzieję, że w magiczny sposób jakoś damy sobie radę. Prawda wygląda oczywiście inaczej.
Choć wśród postanowień noworocznych praktycznie co trzecia osoba ma zapisane wizyty na siłowni, to już z realizacją tego postanowienia bywa zdecydowanie gorzej. Prawda jest taka, że jeśli nie weźmiemy się za siebie od początku, od pierwszych tygodni, to z każdym kolejnym będzie nam trudniej. Odwlekanie czegokolwiek w czasie sprawia, ze opada nasz zapał, znajdujemy kilkanaście wymówek, aż wreszcie rezygnujemy czując do siebie odrazę. Na szczęście istnieje także pewna grupa ludzi, którym jednak się chce wykupić ten karnet na siłownię, stawiać się w niej dwa lub trzy razy w tygodniu choćby na godzinkę, aby się poruszać. To właśnie takimi ludźmi powinniśmy się motywować i inspirować, a na efekty zmiany trybu życia nie przyjdzie nam wcale długo czekać.
W styczniu często wyszukiwaną frazą w internecie jest oczywiście zdanie „dieta dla ćwiczących na siłowni”. Skoro bowiem podejmujemy decyzję o rozpoczęciu treningów, równolegle chcemy zaprzestać śmieciowego jedzenia, a skupić się na zdrowych i pożywnych posiłkach. Jaka więc jest ta idealna dieta dla ćwiczących na siłowni?
Po pierwsze, dieta dla ćwiczących na siłowni powinna być bogata w białko. Wiele osób po to chodzi na siłkę, aby budować swoje ciało i pięknie je wyrzeźbić. Dotyczy to głównie mężczyzn, choć kobiety nie pozostają im wcale dłużne. Ćwicząc intensywnie potrzebujemy dobrego budulca dla naszych mięśni, dlatego do jadłospisu włączyć powinniśmy pokarmy wysokobiałkowe- sery, tofu, jajka, mięso kurczaka i indyka. Naturalnie nie możemy przesadzać, gdyż takie produkty szczególnie wyczerpują nasze nerki. Jak we wszystkim- musimy pamiętać o umiarze.
Kolejny element diety to świeże warzywa i owoce. Warzywa można jeść w niezliczonych ilościach w ciągu dnia- w ich przypadku nie liczymy kalorii. Z warzywami dostarczamy naturalne witaminy i mikroelementy niezbędne do spalania kalorii i prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Od chwili rozpoczęcia diety powinna więc ona obfitować w warzywa pod każdą postacią- warzywa gotowane, duszone, pieczone w piekarniku, grillowane no i przede wszystkim świeże. Włączmy do swojej diety marchewkę i pietruszkę, buraki, brokuły i szpinak, kalafior, kalarepkę i dynię. Różnorodność barw i smaków na naszym talerzu sprawi, że posiłek nie będzie nudny, a my z niecierpliwością oczekiwać będziemy chwili, w której wreszcie usiądziemy do obiadu czy kolacji.
Niektórzy rozpoczynający swoją przygodę z dietą obawiają się, że posiłki bazujące głównie na warzywach będą pozbawione smaku. Nic bardziej mylnego! Warzywa to eksplozja smaków, a w ciekawych połączeniach potrafią przekonać do siebie każdego mięsożercę. Nie zapominajmy jednak o dodaniu do nich wspaniałych przypraw. Oregano, liście laurowe, ziele angielskie, wędzona papryka, różne kompozycje ziół- to wszystko doda niezwykłego smaku i cudownego aromatu każdej naszej potrawie. Warzywa więc powinny wejść na stałe do menu, a dieta dla ćwiczących na siłowni powinna w siedemdziesięciu procentach składać się właśnie z warzyw.
Kolejny istotny szczegół diety dla osób próbujących zrzucić zbędne kilogramy na siłowni, to dodanie do jadłospisu ryb. Nie każdy przepada za rybą, jednak jest ona bardzo zdrowa i bogata w kwasy omega, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, oraz do zachowania młodego wyglądu! Na szczęście w dzisiejszych czasach łatwo kupić dobrej jakości łososia czy makrelę, owoce morza i tym podobne smakołyki praktycznie w każdym miejscu w Polsce. Naturalnie idealnym byłoby spożywanie posiłków z rybą co najmniej trzy razy w tygodniu, jednak dla wielu osób jest to zwyczajnie niemożliwe. Może jednak jeśli dobrze poszukamy uda się nam dotrzeć do rybaków łowiących ryby w niedużych i czystych rzekach, a następnie sprzedających je na targu. Takie ryby mają całą masę wartości, nie są skażone rtęcią jak niestety większość ryb morskich. Starajmy się więc kupować ryby z pewnych źródeł, oraz te, które występują w naszych rzekach i jeziorach.
Dieta dla ćwiczących na siłowni to również owoce. Banany, jabłka czy przede wszystkim owoce sezonowe powinny odgrywać ważną rolę podczas komponowania posiłków na dany dzień. W Internecie znajdziemy wiele rozpisek odnoście prawidłowo skomponowanej diety przy solidnym wysiłku fizycznym na siłowni. Warto się z nimi zapoznać i porównać je ze sobą, a także czerpać z nich jak najwięcej. Solidny wysiłek na siłowni może powodować wycieńczenie i odwodnienie organizmu, dlatego codzienna dieta musi być uzupełniona o wodę. Wiele osób ćwiczących na siłowni niestety zapomina o nawilżaniu organizmu, w związku z czym świeżo wypracowane mięśnie dość szybko wiotczeją. Woda i świeże soki są szczególnie ważne każdego dnia, należy ich wypijać co najmniej dwa litry.
Podejmując wyzwanie i rozpoczynając przygodę z siłownią musimy także odpowiednio dobrać rodzaj ćwiczeń. Nie wolno forsować się najcięższymi ćwiczeniami na samym początku, aby zbyt szybko się nie zniechęcić. Najlepiej każdą wizytę na siłowni rozpocząć od kilkuminutowej rozgrzewki. Rozciągnięcie i rozgrzanie ciała sprawi, ze nie nabawimy się żadnej kontuzji. Pierwsze dni na siłowni warto wzbogacić o ćwiczenia kardio. Szybki marsz na bieżni, kilkanaście minut na orbitreku, podskoki na skakance, step, liczne przysiady z wyskokiem oraz rowerek powinny stać się nieodzowną częścią naszych treningów. Po kilku dniach dojdziemy już do wprawy i zechcemy wzbogacać trening o coraz to nowe ćwiczenia angażujące coraz więcej partii naszego ciała.
W postanowieniach noworocznych takich jak przygoda z siłownią warto wytrwać. Do zastrzyk endorfin dla naszego ciała, smuklejsza sylwetka, zdrowszy organizm i więcej energii w nas samych. Ćwiczmy nie tylko od święta!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here